Območje OPPN danes zasedajo tirne naprave tovorne postaje Ljubljana, kontejnerski terminal, skladiščni in poslovni objekti s pripadajočimi manipulativnimi in parkirnimi površinami, transportnimi in dovoznimi potmi ter parkirnimi mesti.
Izven območja OPPN se na severu nahaja območje BTC City z logističnima centroma BTC in Spar, na jugozahodni strani se ob železniških tirih nahaja Termoelektrarna Toplarna Ljubljana, na jugovzhodni strani pa objekti SŽ- centralnih delavnic.
Nova ureditev območja je prvenstveno namenjena razvoju logistično-distribucijskih dejavnosti s pripadajočimi ureditvami, prestavitvi in povečanju obsega kontejnerskega terminala, posodobitvi in razvoju železniške infrastrukture (tiri in tirne naprave, prometni urad) ter ureditvi podaljška Bratislavske ceste v podvozu do priključka na Zaloško cesto. Načrtovana je tudi gradnja stavb poslovne in trgovske dejavnosti.
Na območju med Letališko in Kajuhovo cesto ter železniško progo je bilo podanih več investitorskih pobud za umestitev poslovno-trgovskih in logističnih programov s pripadajočimi ureditvami (Mercator, Kompas MTS in Slovenske železnice d.o.o), ki so bile podlaga za izdelavo strokovnih podlag. Vsebinsko so bila v strokovnih podlagah analizirana vsa določila veljavne prostorske dokumentacije, ustvarjene razmere, morebitne naravne danosti in omejitve v prostoru ter predstavljene urbanistično-prometne zasnove območja, ki so se izdelovale na podlagi pridobljenih podatkov in usmeritev vseh deležnikov v obravnavanem prostoru. Na podlagi vseh strokovnih podlag ter na osnovi smernic nosilcev urejanja prostora, se je v nadaljnjih fazah izdelal podrobni prostorski načrt (v nadaljevanju OPPN).
Namen izdelave strokovnih podlag in prometne študije je bila preveritev ustreznosti lokacije ob Letališki cesti za umestitev logistično distribucijskega terminala Mercator in itermodalnega logističnega centra, skupaj z že obstoječimi logističnimi kapacitetami v ožjem območju. Namen prometne analize je bila preveritev kapacitet cestnega omrežja v vplivnem območju LDC Mercator in ILT ter analiza vpliva novih programov na prometno obremenjenost in prepustnost cestnega omrežja in posameznih križišč ter vrednotenje ukrepov za optimizacijo idejnih rešitev na cestnem omrežju.
Urbanistična zasnova območja izhaja iz funkcionalnih zahtev predvidenih dejavnosti, lokacijskih karakteristik, prostorskih zakonitosti in investicijske namere naročnika podane v projektni nalogi. Zasnova objektov tako temelji na longitudinalnosti, ki jo narekuje logistična dejavnost na relaciji vlak – tovornjak in pretovarjanje kontejnerskih pošiljk na kontejnerskem terminalu. Pozicijo in obliko objekta prometnega urada definirata zahteva po neposredni umestitvi ob železniške tire, medtem ko je poslovno-upravna stavba pozicionirana čim bliže Letališki cesti za oblikovanje kvalitetnejše morfološke zgradbe mesta.
Vsebinsko se IDZ deli na dve fazi:
Faza 1 predvideva izvedbo naslednjih posegov:
Faza 2 predvideva izvedbo naslednjih posegov:
Pregled najnovejših projektov, s katerimi LUZ pripomore k boljši podobi in učinkovitejši rabi urbanega prostora