Projekt obsega ureditev površin za pešce in kolesarje ter prenova avtobusnih postajališč vzdolž Tržaške ceste v Ljubljani. Območje obdelave obsega odsek med Trgom mladinskih delovnih brigad (v nadaljevanju Trg MDB) in križiščem Tržaške ceste z AC priključkom in Potjo rdečega križa.
S prometno tehničnimi ukrepi v projektu je predvidena zagotovitev zveznosti kolesarske povezave vzdolž celotne Tržaške ceste in izboljšanje vseh že obstoječih površin za pešce in kolesarje. V okviru prenove se v okviru sočasne gradnje posodobi tudi komunalo infrastrukturo, predvidi ozelenitev Tržaške ceste in celostno uredi nekatera območja kot kvaliteten javni prostor.
S predvidenimi posegi Mestna občina Ljubljana sledi svojim v Celostni prometni strategiji zapisanim ciljem povečevanja deleža poti, opravljenih s trajnostnimi prevoznimi sredstvi (hoja, kolo, JPP). Rekonstrukcijska dela so zajela površine za pešce in kolesarje ter območja avtobusnih postajališč. Hkrati z ureditvami za kolesarje, pešce in JPP se se je minimalno posegalo tudi v vozišče. Površine za pešce in kolesarje so v območju obdelave višinsko ločeni od vozišča, med seboj so površine za pešce in kolesarje ločene z granitno kocko.
Širine kolesarskih stez so, glede na prostorske zmožnosti, dveh dimenzij, tj. 1,5 in 2 metra na celotni dolžini vzdolž Tržaške ceste. Prav tako se zagotovi zveznost na celotnem odseku Tržaške ceste, na dveh mestih pa se kolesarje vodi v mešanem profilu skupaj s pešci. Hodnik za pešce se je prilagajal obstoječemu stanju. Najmanjša širina hodnika (lokalna zožitev zaradi roba objekta) za pešce je 1,25 m, največja pa predstavlja večje zaključene površine (v širini do 19 metrov), ki so celostno urejene in predstavljajo kvaliteten javni prostor za druženje in uporabo. Na teh površinah je tlakovanje v kombinaciji granitnih kock in asfaltne ureditve. Na območju, kjer ni bilo dovolj prostora za izvedbo ločenih površin za pešce in kolesarje je izvedena skupna prometna površina za pešce in kolesarje v minimalni širini 2,50 m. Na obravnavanem območju so se uredila tudi vsa obstoječa avtobusna postajališča. V okviru prenove površina za kolesarje in pešce se predvidi tudi ureditev javne razsvetljave in semaforizacije.
Po celotnem območju so se obnovile ali vgradile taktilne oznake. To obsega vodilno črto vzdolž Tržaške ceste, taktilne oznake ob prehodih za pešce in na avtobusnih postajališčih. Vgrane so standardne taktilne oznake v dveh izvedbah: vodilne rebraste taktilne oznake in opozorilne čepaste oznake. Načrt zasaditve in urbane opreme je del načrta krajinske arhitekture, ki je sestavni del te projektne dokumentacije.
Na celotnem območju se je nadomestila obstoječa urbana oprema. Dodatna urbana oprema se predvidi na območjih, ki so urejena kot trgi. Predvidi se klopi (Ljubljanska klop v različnih izvedbah; klop brez naslonjala, ploščad, stol) in koše za smeti. Vzdolž kolesarske povezave se je na celotnem območju pred križišči v smeri vzdolž Tržaške namestilo stojala za noge (footrest), ki omogočajo udobnejšo vožnjo in lažje ustavljanje ter nadaljevanje vožnje kolesarjem.
Obstoječo drevoredno potezo na delih trase se je ohranilo in dopolnilo z dodatno zasaditvijo. V izogib sušenju ali počasni rasti dreves se je predvidilo sajenje drevoredno in gručasto posajenih dreves po sistemu Stockholmske rešitve, ki omogoča dobro zračenje tal, razvoj korenin na veliki površini in razmeroma daleč v globino. Prav tako zagotavlja dobro nosilnost tal in tako nudi mestnemu drevju ponuja ustrezne pogoje za razvoj. Poleg naštetih prednosti ta sistem omogoča tudi odvajanje meteorne vode (tudi iz strešnih površin) v naraven teren, kar ima večplastno korist; manjšo obremenitev meteornega kanala in tudi boljše pogoje za rastline. V primeru velikih količin dežja, ki lahko pade v kratkem času, so predvideni prelivi meteorne vode v kanalizacijo
Pregled najnovejših projektov, s katerimi LUZ pripomore k boljši podobi in učinkovitejši rabi urbanega prostora