Projekti

Ureditev doživljajske kolesarske poti na otoku Bornholm, Danska
Naročnik
Leto
januar, 2014Vodja
Karla JankovičProjektna skupina
Lokacija
Vrsta naloge
IDZ, IDP, PGD, PZI, 3D modeliranjeInvesticijska vrednost
€6.500.000Vloga LUZ
vodenje projekta, načrt krajinske arhitekture, načrt prometnih površin (IDZ, IDP), vizualizacijaPartnerji
RESEA group: Lineal d.o.o., IRGO Consulting d. o. o., Gravitas d.o.o., Skanding d.o.o.Zunanji sodelavci
Bornholm je približno 600 km2 velik danski otok v Baltskem morju. Otok je skozi spomladansko in poletno obdobje priljubljena turistična destinacija, predvsem zaradi sistema kolesarskih poti, ki prepredajo otok. Na severovzhodni obali v sistemu kolesarskih poti zaradi razgibanega terena in varstvenih režimov manjka zadnji del odseka, zaradi česar je naročnik, Bornholms Regionskommune, naročil izdelavo projektne dokumentacije za odsek od Bornholmskega pokrajinskega muzeja v kraju Gudhjem do Bornholmskega muzeja umetnosti v skupni dolžini cca. 8,4 km.
Širše območje, kamor se umešča trasa kolesarske poti, je problematično predvsem zaradi razgibanega reliefa, geologije, hudourniških vodotokov, ki se izlivajo v morje ter drugih varstvenih režimov (zavarovan gozd, kamniti osamelci, značilne skale, habitati in druge omejitve), dodatno pa je bilo treba upoštevati in uskladiti tudi vse zahteve in želje lastnikov zemljišč. Ker trasa kolesarske poti ob upoštevanju vseh omejitev ne more zadostiti prometno-tehničnim standardom, je opredeljena kot doživljajska kolesarska pot, ki bi bila kasneje lahko opremljena tudi s počivališči, razgledišči in ostalo potrebno infrastrukturo.
Načrtovano traso bi lahko razdelili na tri odseke: v začetnem delu poteka skozi kraj Gudhjem, kjer je treba stezo primerno označiti ter prometno-tehnično urediti kot skupno prometno površino (»sharedspace«). V sredinskem delu trasa poteka denivelirano ob regionalni cesti, v nadaljevanju pa zavije proti obali in večinoma poteka po robu kmetijskih zemljišč in mestoma skozi gozd. Na mestih prečkanja z večjimi vodotoki se načrtuje potek kolesarske poti po dveh obstoječih mostovih ter po treh novih lesenih brveh na jekleni konstrukciji. Dodatno sta načrtovani dve stranski galeriji.